راهنمای انتخاب هدیه مناسب برای حنابندان

admin 1396-03-11 بدون دیدگاه

راهنمای انتخاب هدیه مناسب برای حنابندان

جشن حنابندان از مراسم ها و آیین های زیبا و قدیمی مراسم عروسی است، حنابندان معمولا در خانه پدر عروس و در شب قبال از عروسی برگزار می شود، در گذشته این جشن به دور از چشم و هم چشمی های امروزی بود و آخرین شب بودن دختر در منزل پدری اش را حسابی جشن می گرفتند و او را برای فرستادن به خانه بخت آماده می کردند. امروزه این جشن هم برگزار می شود و بدلیل تغییرات نه چندان کم فرهنگی (!) دچار تغییراتی شده است که شاید بتوان گفت امروزه بیشترین دلیل برای برگزاری این جشن همان چشم و هم چشمی است. به هر صورت برگزاری مراسم حنابندان همراه با آیینی ست و از آن جمله هم عروس و داماد برای جشن شان به میهمانان هدیه می دهند و هم میهمانان برای این زوج خوشبخت هدایایی را می آورند. هدایای هر دو طرف می تواند بنا به سلیقه شخصی طرفین باشد و می تواند که مطابق با نیاز این جشن، هدایای آماده شوند. ما در این مقاله برای شما در مورد هدیه مراسم حنابندان مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم که امیدورایم مورد استفاده تان قرار گیرد.

همانطور که گفتیم هدیه حنابندان می تواند هر چیزی باشد، البته در فرهنگ ایران و در شهرهای مختلف هدایای متفاوتی آماده می شود که مطابق با فرهنگ شان است. البته برخی از هدایا هم حالت مشترک دارند و برای همه مناطق ایران قابلیت استفاده دارند. هدایای مانند پول نقد و… ما در ادامه ۷ هدیه خاص که شما می توانید در این جشن به همراه خود داشته باشید را مورد بررسی قرار داده ایم که شما می توانید بنا به هزینه ای که می خواهید بکنید و بنا به شرایط این جشن و شرایط عروس و داماد یکی از آنها را انتخاب کرده و به عروس خانم و آقا داماد هدیه دهید.

قابل ذکر است که در گردآوری این مدل هدایای به قیمت های آنها هم توجه داشته ایم تا برای هر قشری از جامعه مورد استفاده قرار گیرند. در ضمن شما می توانید این هدایا را برای در سایر جشن ها و میهمانی ها از قبیل جشن تولد، کادور چشم روشنی و… هم انتخاب کنید.

 

خرید سکه

احتمالا شما هم بدانید که بانک مرکزی ایران بعد از گران شدن قیمت سکه و توزیع سکه های غیر استاندارد مشهور به سکه هخامنشی یا سکه پارسیان تصمیم گرفت در این عرصه دخالت کند و وارد بازار عرضه سکه های به اصطلاح خرد شد. این سکه ها که در بین عامه مردم به سکه های گرمی یا ربع ربع شهرت دارند نخستین بار در بانک پاسارگاد عرضه شد و امروزه در بانک های مختلفی از جمله ملی هم به مشتریان عرضه می شود. این نکته مهم را ه باید گفت که قیمت این سکه مثل سایر سکه های طلا در حال نوسان است و با نوسانات بازار طلا تنظیم می شود. به هر صورت شما می توانید یکی از این سکه ها را برای جشن حنابندان همراه خود ببرید و به عروس خانوم هدیه دهید. یک هدیه ارزشمند که در عین حال نوعی حمایت مالی هم به شمار می رود.

 

گل نقره

دومین کادوی حنابندان پیشنهادی ما، گل های نقره ای هستند؛ این گلها کار دست هنرمندان تبریز، اصفهان و البته ترکیه است. یکی از مهمترین دلایل انتخاب این گلها آن است که این گل ها خاصیت تزئینی داشته و بسیار شیک و زیبا هستند ضمنا با توجه به وزن نقره به کار رفته در آنها، این گلها دارای قیمت های گوناگونی هستند.

در مورد قیمت این گلها باید گفت که گل نقره در بازار معمولا از ۲۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان عرضه می شوند. از خصوصیات منحصر بفرد و جالب گلهای نقره آن است که به دلیل ارزش نقره در هر زمان قابل فروش هستند و چنانچه کسی که به او این گلها را هدیه می دهیم از آن استقبال نکرد، می تواند به قیمت مناسب آن را بفروشد!

در هر صورت این گلها هم کادوی حنابندان به شمار می روند و یک گزینه برای انتخاب شما هستند.

سکه نقره

سکه های نقره به عنوان کادوی های خاص برای مناسبت های گوناگون، این روزها در وزن های مختلف و در بسته بندی های وکیوم شده در بازار عرضه می شوند و شما می توانید بر مبنای توان مالی خودتان و یا بر اساس مبلغی که برای تهیه هدیه در نظر گرفته اید آنها را تهیه کنید. دقت کنید این سکه ها را از مراکز معتبر تهیه کنید تا در صورتی که آن فرد خواست سکه را بفروشد، این امکان برای اش فراهم باشد.

به یاد داشته باشید که همیشه لازم نیست کادو های خیلی گران تهیه کنید، ما این نکته را می پذیریم که چشم و هم چشمی هایی در این زمینه وجود دارد که قابل انکار نیست اما اگر هدیه های خود را به شکلی شکیل و با یک دنیا محبت آماده کنید، بیشتر به دل می نشیند حتی اگر پول زیادی برای آنها خرج نکرده باشید. مثلا می توانید اسکناس های دو، پنج و یا ده هزار تومانی را به زیبا ترین شکل با گل تزئیین کنید آن وقت است که دیگران به سلیقه شما تبریک خواهند گفت.

 

گیفت کارت

یکی از اقدامات بسیار خوب بانک ها در چند سال گذشته، عرضه کارت هدیه است که شما به میزان توان مالی خود، یک کارت را شارژ  کنید و جمله دلخواهتان را روی آن بنویسید و با یک بسته بندی خاص با سلیقه تقدیم عروس و داماد یا هر کسی که دوست دارید، کنید.

این هدیه یک حمایت مالی هم به شمار می آید که برای تازه عروس بسیار کارساز است.

مطمئنا سفر بهترین هدیه است بخصوص برای زوج های جوان. بر طبق تصور عامه مردم، تورهای مسافرتی معمولا گران قیمت هستند. اما حقیقت این است که می توانید زمان سفر را کمتر کنید اما با بهترین امکانات به عزیزانمان یک دنیا خاطره به یاد ماندنی هدیه کنیم. پیشنهاد می کنیم که اگر می خواهید خیلی خاص باشید، برای جشن حنابندان این هدیه را تهیه کنید، یک سورپرایز عالی است!

بزرگتر ها، کوچکترها و همه کسانی که برای مان عزیزند و دوستشان داریم و دوستمان دارند یک نعمت به شمار می روند که هر کدام هم بوی خاص خودشان را دارند و حضورشان به خودی خود زیبا ترین هدیه است. پس اگر می خواهید به خاطر اینکه قادر به خرید هدیه گران قیمتنیستید دیگران را از حضورتان محروم نکنید همین الان از این تصمیم منصرف شوید. با دعای خیر و لبخند و یک کارت تبریک با جمله هایی زیبا به سراغ عزیزانتان بروید و در شادی هایشان شریک شوید. این هدیه، یک هدیه ساده و دلنشین است.

دسته بندی : عروسی